BASHIR
اعتقادی،سیاسی
 
 

كوالالامپور - بخشی از كتاب 'مایكل چوسودوسكی' استاد دانشگاه اتاوا كانادا با عنوان 'به سوی سناریوی جنگ جهانی سوم، خطر جنگ هسته ای' كه در مالزی با حضور ماهاتیر محمد از آن رونمایی شد، به تلاش آمریكا برای راه اندازی جنگ فراگیر و جهانی اختصاص دارد.

 

به گزارش ایرنا از مالزی، در مراسم رونمایی این كتاب كه شركت كنندگان در دادگاه نمادین محاكمه مقامات سابق آمریكا به جرم جنایت جنگی و ماهاتیر محمد نخست وزیر پیشین مالزی نیز در آن حضور داشتند، وی توضیحاتی درباره نظرات خود كه در قالب این كتاب ارایه شده، بیان كرد.

 

نویسنده در این كتاب كوشیده است با نقد اقدامات جنگ طلبانه آمریكا در چند سال اخیر نسبت به وقوع جنگ جهانی سوم هشدار دهد.

وی در كتاب خود نوشته است: جنگ طولانی مدت و ماجراجویی آمریكا آینده بشریت را تهدید می كند. سلاح های كشتار جمعی آمریكا و ناتو ابزاری برای برقراری صلح جلوه داده می شوند. جنگ هسته ای پیشدستانه نیز به عنوان اقداماتی بشر دوستانه نشان داده می شود.

در این كتاب تاكید شده است: در حالی كه امروز می توان تا حدودی آماری از خسارت واقعی به بار آمده از جنگ افغانستان و عراق بدست داد، میزان خسارات و نابودی ناشی از یك جنگ جهانی جدید از حد تصور خارج خواهد بود. خسارت جنگی كه در آن از انواع فناوری های پیشرفته نظامی هسته ای بهره گرفته می شود را نمی توان ارزیابی كرد.

این نویسنده كانادایی در كتابش نوشته است: شعار 'جهان امن تر' توجیهی برای انجام عملیات نظامی در نقاط مختلف جهان شده است كه می تواند بالقوه به یك هولوكاست هسته ای تبدیل شود.

وی در كتابش می افزاید: جنگ هسته ای به یك تجارت چند میلیارد دلاری تبدیل شده است كه جیب شركت های آمریكایی تولید كننده تسلیحات را پر می كند. طرح نظامی جهانی پنتاگون فتح همه جهان است به همین دلیل است كه همزمان نیروهای نظامی آمریكا و ناتو در چند كشور به عملیات می پردازند.

چوسودوسكی تاكید می كند: آنچه در این میان بر نگرانی ها از وقوع جنگ می افزاید نقش رسانه ها در گمراه كردن افكار عمومی است. رسانه ها با قلب واقعیت جنگ افروزان را قربانیان جنگ معرفی می كنند.

آساق**335 ** 1574

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 80123382

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:جنگ جهانی+جنگ جهانی سوم+آمریکا+جنگ هسته ای+سلاح هسته ای+ناتو, :: 14:8 :: توسط : عبدالمهدی

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
بیانات مهم رهبر معظم انقلاب درباره ارزیابی از وضع کنونی و پيشرفت های ملت ایران/ مذاکره با امریکا آیاتاکنون به سوره"حمد"اینگونه نگاه کرده‌اید؟ خاطره‌ حاج سعید که بغض رهبر انقلاب را درآورد شکل گیری فضای جنگی بین چین و ژاپن روسیه برای جنگ آماده می شود شهیدی که جنت را به او نشان دادند گره گشایی از مردم، قبرمان را روشن می کند راه نجات گریه‌کردن برای امام‌حسین علیه السلام چه ثوابی دارد؟ ملاقات با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در عرفات و روضه حضرت عباس علیه السلام ده داستان کوتاه از زندگی جوادالائمه علیهم السلام اجمعین نظر درس‌آموز رهبر انقلاب درباره دختران بدحجاب چراغ سبز به دولت تركيه برای حمله به سوریه
نويسندگان